Küçük abdest bozmak yoksul için zenginliğe, esir için azad olmaya, yolcu
için memleketine dönmeye delalet eder. Uygun bir yere yahut tuvalete
bevletmek sıkıntıdan kurtulmaya, İnsanların görebileceği herhangi bir
yere bevletmek kişiyi sıkıntıya sokacak biir şey yapmaya, Sidiğin bir
kısmını işeyip bir kısmını tutmak mevcut sıkıntının gitmesiyle birlikte
malının bir kısmını kaybetmeye, Bilinmeyen bir yerde küçük abdest
bozmak meçhul bir kadınla evlenmeye, Sidiği sıkışıp da su dökecek yer
bulamamak bir şeygizlemek istediği halde uygun bir yer bulamamaya,
Bevlini kolaylıkla yaptığını görmek rızkın kolay teminine Zorlanarak
işediğini görmek geçim hususunda zorluklarla karşılaşmaya, Gömleğine
bevlettiğini görmek evli için çocuğa, bekar için evlenmeye, Leğen,
testi ,şişe ve benzeri kaplar içine yahut bir kuyuya işemek bir kadınla
nikahlanmaya, Büyük abdest ihtiyacını gidermek mal ile yorulur.
Tuvalette büyük abdest bozmak malını sarfetmeye, Herhangi bir kap yahut
elbise üzerine bunu yapmak kadın yüzünden sıkıntıya düşmeye, Dere
kenarı yahut vadide büyük abdest bozmak haksız yere töhmet altında
tutulmaya, Biryere necaset yapıp üzerini toprakla örtmek malını
defnetmeye, Yatağına büyük abdestini yapmak uzun sürecek bir hastalığa
yakalanmaya delalet eder. ( Ayrıca bakınız Tuvalet, Necaset, Sidik.)
Küçük
abdestini bozdugunu görmek, sikintidan kurtulmaya, büyük abdestini
yaptigini görmek borçtan, hasta ise hastaliktan kurtulmaya isarettir.
Abdestini abdesthanede degil de açik ve herkesin görecegi bir yerde
yaptigini görmek, hakkinda bazi dedikodularin yapildigina, abdestini
evinin odasinda bozdugunu görmek, düsmanlarinin olduguna delalet
eder.Bir baska rivayete görede ;Küçük abdest yaptigini gören kimsenin
üzüntüsü gider. Mal sahibi ise malin zekatini verir. Rüyada kendisine
abdestsizlik hali vuku bulsa sikinti ve ihtiyacinin çok oldugunu görse,
eger yolcu ise yola çikmasin. Çünkü yolu kesilir. Kendisinden kuru bir
sey çikmakla abdestinin bozuldugunu görse, afiyet için malini sarf ve
infak eder.Eger abdestini bozan sey akici ise malinin hepsini harcar ve
infak eder. Eger, abdest yeri abdesthane gibi bilinen bir yer ise
ihtiyaci için sarf edecegi seyin mesru ve maruf olmasina delalet eder.
Abdest yaptigi yer, meçhul ise, bilmedigi yere malini harcar ve bundan
bir sevap alamaz ve kendisine de sükür ve medh edilmez. Bunlarin hepsi
kendi istegi ile meydana gelir. Bir yere abdest edip toprakla üstünü
orttügünü gören kimse, bir mali yere gömer